Volkswagen Golf II

Lut 5th, 2013 | Przez | Kategoria: Modele VW

Volkswagen Golf II – druga generacja niemieckiego auta kompaktowego produkowana w latach 1983 – 1992. Przez ponad 9 lat produkcji stworzono przeszło 6 milionów egzemplarzy VW Golfa II.

Volkswagen Golf II trafił do salonów samochodowych w 1983 roku. W porównaniu do poprzednika charakteryzował się zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią bagażową oraz zmienioną sylwetką. Dwa lata po premierze zaprezentowano VW Golfa II GTI 16V o mocy 139 KM. W 1989 roku do oferty wprowadzono dwie sportowe odmiany Golfa – Rallye oraz G60 Limited. Obie wersje charakteryzowały się napędem na cztery koła nazwanym przez koncern VW jako Syncro. W wersji limited montowany był szestanstozaworowy silnik o potężnej w zestawieniu z masą auta mocy z rzędu 210 KM. Wyprodukowano jedynie 71 takich egzemplarzy.

Druga generacja Volkswagena Golfa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem również w Polsce. Najlepszym tego dowodem jest fakt, iż od tuż po wejściu Polski do Unii Europejskiej to właśnie kolejne Golfy były najchętniej importowanymi autami. Popularność tego egzemplarza przerosła również najśmielsze oczekiwania koncernu Volkswagen, który specjalnie z myślą o kierowcach Golfów stworzył wersję nadwoziową sedan nazwaną Jetta.

Volkswagen Golf II – opinie

Druga generacja Volkswagena Golfa wydaje się być dobrą propozycją na pierwszy samochód. Co prawda nie jest to młody i przepełniony systemami bezpieczeństwa pojazd, ale ze względu na koszta nabycia i utrzymania doskonale wpasowuje się w portfel młodych kierowców. Na tle pozostałych samochodów z tego samego segmentu Volkswagen Golf II wypada nadzwyczaj dobrze. Niskie ceny części zamiennych sprawiają, że nie powinniśmy się obawiać kosztownych napraw. W opiniach kierowców Golf II jest stosunkowo odporny na działanie rdzy, a dobrze eksploatowany jest w stanie wytrzymać przebiegi z rzędu setek tysięcy kilometrów.

Tagi: , , ,

1 komentarz
Skomentuj »

  1. Stary dobry Golfik 🙂 Właśnie taki służył mi przez ładnych kilka lat. Ostatnio zmieniłem model, ale pozostałem wciąż wierny marce. Do ‚dwójeczki’ mam jednak wciąż wielki sentyment.

Skomentuj